《==== KLIK 2X TUTUP PAPARAN INI Button Close

AWAS!!! BERAS PALSU BERTOKSIK BUATAN CHINA DIJUAL DI PASARAYA BERDEKATAN RUMAH KITA!!! NI CARA NAK KENAL PASTI BERAS YANG ANDA BELI!!!

loading...


AWAS!!! BERAS PALSU BERTOKSIK BUATAN CHINA DIJUAL DI PASARAYA BERDEKATAN RUMAH KITA!!! NI CARA NAK KENAL PASTI BERAS YANG ANDA BELI!!! 





JIKA KAMU PEMAKAN BERAS TEGAR HATI-HATI LAH KERANA BERAS PALSU INI MUNGKIN DIJUAL DI PASARAYA BERDEKATAN ANDA!!!

Beras palsu adalah salah satu daripada produk tiruan yang semakin popular di pasaran gelap dunia, tetapi beras Cina ini sama rasanya dengan beras biasa tapi berbahaya kalau dimakan dalam kuantiti besar.

Pasaran China telah mula menghasilkan beras palsu memandangkan ianya lebih murah daripada beras sebenar, yang merupakan makanan paling murah di planet. Beras palsu ini dibuat daripada bahan sintetik, kebanyakannya plastik , dan sisa-sisa kentang.




Selepas dimasak ianya dikatakan kelihatan dan mempunyai rasa seperti beras sebenar, tetapi ia amat bertoksik, makan tiga mangkuk beras "buatan manusia" ini adalah bersamaan makan satu beg plastik.

Menurut pakar pemakanan Amerika, beras palsu ini tidak dijumpai lagi dalam bekalan-bekalan makanan Amerika Syarikat, tetapi ia boleh ditemui dalam kebanyakan eksport makanan negara lain selain China.

Sekiranya anda mengesyaki mana-mana daripada beras anda yang baru dibeli mungkin beras plastik bertoksi ini, guna tip-tip ini untuk menguji sama ada ia yang asli atau palsu.


1. Lihat samada beras tenggelam atau timbul di dalam segelas air


Kacau satu sudu besar beras ke dalam satu gelas air dan perhatikan, Jika beras tenggelam, ianya mungkin beras sebenar, tetapi jika ia terapung, bermakna ia mungkin beras plastik.

2. Cari satu lapisan benda-asing ketika beras dimasak.

Ketika mendidih beras anda, jangan makannya jika anda lihat ada satu lapisan benda asing tebal terbentuk di atas beras.


3. Cuba ujian kulat.



Masak secawan beras, kemudian letakkan ia dalam satu bekas dan kemudian tinggalkannya untuk beberapa hari. Jika anda perhatikan kulat terbentuk, ianya ialah beras yang sebenar. Jika kulat tidak terbentuk dalam beberapa hari, maknanya anda sedang melihat beras plastik yang dicipta manusia.
loading...