《==== KLIK 2X TUTUP PAPARAN INI Button Close

Rupanya Inilah 27 Khasiat Buah Durian Belanda Yang Disembunyikan Dan Semakin Jarang Kita Temui Sekarang. Mohon Sebarkan Rahsia Ini...

loading...

27 Khasiat Buah Durian Belanda Yang Disembunyikan | Banyak khasiat buah durian belanda yang masih menjadi rahsia atau di rahsiakan.Tahukah anda Durian Belanda ini sebagai agen yang berkesan dan kuat dalam mematikan kanser dalam badan kita. Disebabkan perkara ajaib ini lah, rahsia perubatan kuno ini terus di simpan (tidak disebarkan kelebihannya) kerana dunia perubatan ( pakar kanser) risau ciptaan ubat kimia mereka nanti tidak laku.

Tahukah anda khasiat buah durian belanda ini 1000 kali lebih elok dari membuat kimoterapi. Durian Belanda atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat dari pada terapi kimo. Tapi kenapa kita tidak tahu?

Pohonnya rendah, di Brazil dinamai ‘Graviola’, di Sepanyol ‘Guanabana’ bahasa Inggeris dipanggil ‘Soursop’. Di Indonesia, dikenali sebagai buah Sirsak manakala di Malaysia dipanggil sebagai Durian Belanda. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, isi buah berwarna putih, rasanya masam-masam manis, dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.

Khasiat buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.

Institut Sains Kesihatan Amerika telah membuka tabir rahsia buah ajaib ini. Fakta yang memeranjatkan adalah: Jauh dipedalaman hutan Amazon, tumbuh ‘pohon ajaib’, yang akan merubah cara berfikir anda, doktor anda, dan dunia mengenai proses penyembuhan kanser dan harapan untuk bertahan hidup.

Khasiat Buah Durian Belanda Untuk Pesakit Kanser

1) Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi, TANPA rasa mual, berat badan turun, rambut gugur, seperti yang terjadi pada terapi kemo.

2) Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan.

3) Pesakit merasakan lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan / penyembuhan.

4) Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik.

Sumber berita sangat mengejutkan ini berasal dari salah satu pengeluar farmasi terbesar di Amerika. Buah durian belanda telah diuji lebih dari 20 makmal, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya. Hasil ujikaji dari ekstrak (sari) buah ini adalah :

5) Secara berkesan memilih sasaran dan membunuh sel jahat dari 12 jenis kanser yang berbeza, diantaranya kanser : Usus Besar, Payu Dara, Prostat, Paru-Paru dan Pankreas.

6) Daya kerjanya 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan pertumbuhan sel kanser dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo yang biasa digunakan !

7) Tidak seperti terapi kemo, ekstrak buah ini secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan TIDAK membahayakan atau membunuh sel-sel yang sihat.

Cara Rawatan Kanser Menggunakan Daun Buah Durian Belanda: 

Untuk tujuan ini, 10 helai daun buah Durian Belanda tua perlu direbus dalam tiga cawan air. Air ini perlu diberikan kepada pesakit kanser sebanyak dua kali sehari dalam tempoh dua minggu sehinggalah tanda-tanda perubahan jelas kelihatan. 

Buahnya pula mengandungi sejenis bahan kimia iaitu acetogenin annonacin yang akan memberhentikan pertumbuhan sel-sel yang rosak sebelum menjadi kanser dan juga sangat berguna untuk melawan kenser payu dara. Daun buah ini bukan sahaja dapat membunuh sel-sel yang tidak normal malah juga membantu pertumbuhan sel secara sihat.

Penyelidikan telah dilakukan secara ekstensif pada pohon “ajaib” ini, selama bertahun-tahun tapi kenapa kita tidak tahu langsung mengenai hal ini ? Jawabnya adalah : Begitu mudah kesihatan kita, kehidupan kita, dikendalikan oleh mereka yang memiliki wang dan kekuasaan !

Salah satu perusahaan ubat terbesar di Amerika dengan aset jutaan dollar telah melakukan penyelidikan luar biasa pada pohon Graviola (durian belanda) yang tumbuh dihutan Amazon ini. Ternyata beberapa bahagian dari pohon ini : kulit kayu, akar, daun, isi buah dan bijinya, selama berabad-abad lamanya telah menjadi penawar bagi suku Indian di Amerika Selatan untuk menyembuhkan : sakit jantung, asma, masalah berkaitan hati dan rematik.

Dengan bukti-bukti ilmiah yang minimum, perusahaan yang mengumpulkan dana dan sumber usaha manusia yang sangat besar bagi tujuan melakukan penyelidikan dan berbagai ujian. Hasilnya sangat menakjubkan. Graviola (durian belanda) secara ilmiah telah terbukti sebagai agen pembunuh sel kanser yang berkesan !

Ketika para pakar penyelidik dari Institut Sains Kesihatan mendengar berita keajaiban Graviola (durian belanda), mereka mulai lakukan usaha penyelidikan. Hasilnya sangat mengejutkan. Graviola (durian belanda) terbukti sebagai pohon pembunuh sel kanser yang berkesan.

The National Cancer Institute mulakan penyelidikan ilmiah yang pertama pada tahun 1976. Hasilnya membuktikan bahawa daun dan batang kayu Graviola mampu menyerang dan menghancurkan sel-sel jahat kanser. Sayangnya hasil ini hanya untuk keperluan dalaman dan tidak dihebahkan.

Sejak 1976, Graviola telah terbukti sebagai pembunuh sel kanser yang luar biasa pada ujikaji yang dilakukan oleh 20 makmal bebas yang berbeza.

Satu kajian yang dihasilkan oleh the Journal of Natural Products menyatakan bahawa kajian yang dilakukan oleh Catholic University di Korea Selatan, mendakwa bahawa salah satu unsur kimia yang terkandung di dalam Graviola (durian belanda), mampu memilih, membezakan dan membunuh sel kanser usus besar dengan 10,000 kali lebih kuat berbanding dengan Adriamycin dan terapi kemo!

Sebuah kajian di Purdue University pula membuktikan bahwa daun Graviola (durian belanda) mampu membunuh sel kanser secara berkesan, terutama sel kanser: Prostat, Pankreas, dan Paru-paru.

Setelah hampir 7 tahun tidak ada berita mengenai Graviola (durian belanda), akhirnya berita keajaiban ini pecah juga, melalui informasi dari Lembaga-lembaga seperti disebutkan terdahulu.

Kisah lengkap tentang Graviola (durian belanda), dimana memperolehnya, dan bagaimana cara memanfaatkannya, dapat dijumpai dalam Beyond Chemotherapy: New Cancer Killers, Safe as Mother’s milk, sebagai bonus istimewa percuma terbitan Health Sciences Institute.

Manfaat Lain Buah Durian Belanda Untuk Kesihatan Dan Kecantikan:

2.Mencegah Osteoporosis
Buah Durian Belanda mengandungi kalsium dan fosforus yang sangat bermanfaat untuk membina tulang yang kuat serta mencegah osteoporosis.

3.Meningkatkan Tenaga dan Daya Tahan
Buah Durian Belanda memiliki kandungan fruktosa yang tinggi iaitu satu bentuk gula ringkas( monosakarida ). Juga mengandungi sumber semula jadi karbohidrat, ia dapat memberikan anda kekal segar dan membekalkan tenaga secukupnya. Buah ini juga dapat meningkatkan daya tahan disebabkan kandungan vitamin C yang tinggi.

4.Bermanfaat untuk Jantung dan Mencegah Kerosakan Saraf
Vitamin B1 yang terkandung dalam buah Durian Belanda ini akan membantu meningkatkan kadar metabolisme, peredaran darah dan mencegah masalah saraf. Ia juga mengandungi vitamin B2 yang sangat penting dalam penghasilan tenaga dalam badan, penyimpanan lemak serta menjaga fungsi saraf dan mengelokkan otot jantung.

5.Merawat Buasir dan Keracunan makanan yang dihidapi oleh bayi
Buah Durian Belanda berkesan untuk merawat buasir. Maka untuk tujuan ini, perah buahnya untuk mendapatkan paling kurang satu cawan airnya dan minum dua kali sehari pada waktu pagi dan tengah hari untuk mendapatkan kelegaan. Bagi sembelit yang dihidapi oleh bayi pula, berikan 2-3 sudut makan jus buah ini kepada bayi tersebut.

6.Melegakan Sembelit
Buah ini kaya dengan serat larut dan serat tak larut yang dapat melegakan sembelit dengan cara anda akan mengeluarkan najis secara berketul-ketul dan mudah untuk dikeluarkan daripada badan.

7.Diuretik Semula Jadi
Isi buah ini mengandungi hampir 84% air yang dapat menghidratkan badan anda. Ia juga bertindak sebagai diuretik untuk merawat edema atau kekurangan air dalam badan.

8.Memberikan Tidur yang Lena
Buah Durian Belanda mengandungi bahan kimia yang dikenali sebagai tryptophan yang memberikan rasa ketenangan dan mengantuk. Maka, ia sememangnya sangat bagus untuk mereka yang menghidapi isnomnia. Daunnya juga sering digunakan dalam rawatan aromaterapi dan membantu untuk tidur. Buahnya pula membantu untuk mengawal tekanan darah dan hipertensi.

9.Merawat Jangkitan di Saluran Air Kencing
Disebabkan oleh kelembapannya yang tinggi, buah Durian Belanda sangat berkesan untuk merawat dan mencegah jangkita pada saluran air kencing atau dikenali sebagai urinary tract infections ( UTI ), urethritis dan hematuria. Jusnya boleh diminum begitu sahaja untuk penghidap urethritis, hematuria dan jangkitan ringan pada hati.

10.Membunuh Parasit dalam Badan
Buah Durian Belanda kaya dengan nutrian yang sangat penting dalam pertumbuhan badan. Nutrien seperti asid amino, asid askorbik, kalsium, karbohidrat, zat besi, fosforus, thiamine, serat dan riboflavin merupakan nutrien-nutrien yang menghalang jangkitan parasit dalam badan.

11.Vitamin C
Buah Durian Belanda juga kaya dengan vitamin C yang merupakan antioksidan yang sangat baik. Ia meningkatkan daya tahan dan melambatkan proses penuaan.

12.Melawan Radikal-radikal Bebas
Asid askorbik yang terkendung dalam buah Durian Belanda dapat menigkatkan kandungan antioksidan dalam badan yang mana memainkan peranan penting dalam melawan radikal-radikal bebas seterusnya menghalang jangkitan-jangkitan sebelum ia merebak.

13.Melegakan Kesakitan
Daun buah Durian Belanda dipercayai mengandungi sifat-sifat analgesik yang dapat melegakan kesakitan. Daun ini sering kali dikunyah atau diletakkan pada luka-luka yang terbuka. Jusnya pula sangat berkesan untuk menyembuhkan luka dalam tempoh untuk mengurangkan kesakitan. Apabila kesakitan menjadi bertambah, rebuskan 20 helai daunnya dan minum ¾ cawan sekali sehari untuk mendapatkan kelegaan.

14.Merawat Ulser Mulut
Jika anda mengalami ulser mulut, anda bolehlah menumbuk daun buah Durian Belanda bersama air dan letakkan pada bahagian yang sakit. Dengan cara ini akan mengurangkan saiz ulser tersebut sedikit demi sedikit sehingga sembuh tanpa melukainya.

15.Merawat Demam
Teh yang dibuat daripada buah Durian Belanda dapat membantu mengurangkan suhu badan. Di Afrika, kanak-kanak dimandikan dengan air daun buah Durian Belanda untuk merawat demam.

16.Menguatkan Sistem Imunisasi
Buah Durian Belanda mengandungi bahan-bahan seperti acetogenin, annacatacin, annocatalin, annonacin, annohexocin, annomuricin, anomurine, anonol, asid gentistik, asid linoleik dan muricarpentocin yang membantu badan kita sentiasa sihat dan meningkatkan keupayaan imuniti untuk melawan pelbagai jenis penyakit.

17.Merawat Hipertensi
Buah Durian Belanda mengandungi nisbah potasium yang tinggi iaitu ( 278 mg / 100 g ) berbanding sodium ( 14 mg / 100 g ) yang mana menjadikan ia sangat berguna untuk mereka yang mengidapi hipertensi.

18.Antiseptik
Ramun yang dihasilkan daripada pucuk-pucuk muda daun buah Durian Belanda secara semula jadi bagus untuk mengurangkan masalah pundi kencing begitu juga batuk, kahak, jangkitan usus, demam dan ketidakhadaman. Bunga buah Durian Belanda pula boleh mengurangkan kahak. Selain itu, ia juga boleh digunakan untuk merawat batu karang, antisembelit, asid urik dan juga meningkatkan selera makan.

19.Berkesan Melegakan Sakit Belakang
Kini anda boleh mengucapkan selamat tinggal kepada ubat-ubat tahan sakit yang biasanya diambil untuk melegakan sakit belakang. Minumlah teh daun buah Durian Belanda. Pastikan the tersebut merupakan teh yang pekat. Minum lebih kurang ¾ cawan teh pekat sekali sehari untuk mendapatkan kelegaan yang cepat. Anda juga boleh menjadikannya ramuan untuk sapuan untuk mengurangkan rasa sakit pada belakang.

20.Rawatan Semula Jadi bagi Arthritis dan Rheumatism
Penggunaan ramuan ini pada badan dipercayai mampu untuk menghilangkan kesakitan dan bengkak disebabkan oleh arthritis dan rheumatism. Anda boleh merendamkan hujung satu kain yang bersih ke dalam teh daun buah Durian Belanda dan telakkan kain tersebut pada kawasan yang sakit dua kali sehari untuk mendapatkan melegakan kesakitan.

21.Membantu Mengawal Kandungan Gula dalam Darah
Kajian menunjukkan bahawa nutiren yang terkandung dalam teh ini dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah yang merupakan sangat bermanfaat buat mereka yang menghidapi diametis tahap

22.Baik untuk Hati Anda
Air teh yang dibuat daripada daun Durian Belanda diketahui menjadi tonik hati yang bagus. Selain daripada mengurangkan masalah hati, ia juga bertindak sebagai pelindung kepada hati. Selain itu, berkesan juga untuk merawat kesan-kesan daripada jangkitan punci kencing termasuklah batu karang.

Satu Peringatan:
Pengambilan teh Durian Belanda secara berlebihan juga turut memberikan kesan sampingan iaitu penjejasan fungsi saraf dan akhirnya menyebabkan penyakit Parkinson. Kajian juga turut mencadangkan agar wanita hamil dan yang menyusukan anak perlu mengelakkan diri daripada mengambil teh ini untuk menjaga kesihatan mereka.

Durian Belanda : Manfaat kepada Kulit
Kualiti kulit anda akan menentukan sejauh mana baiknya penampilan anda. Kulit muka yang tidak berjerawat dan cerah bergantung kepada sejauh mana anda mengambil nutrien dalam pemakanan anda. Walaubagaimanapun, kekurangan nutiren yang penting serta terdedahnya kulit kepada bahan kimia dan pencemaran di luar menyebabkan berlakunya pelbagai masalah kulit.

Buah Durian Belanda kaya dengan vitamin C dan antioksidan yang sangat baik untuk kulit. Maka, berikut merupakan antara kebaikan untuk kulit anda yang diberikan oleh buah ini.

23.Merawat Kulit Menggelupas
Buah Durian Belanda memiliki keupayaan penyembuhan yang sangat berkesan. Sapukan daun buah Durian Belanda kepada kawasan kulit yang menggelupas untuk penyembuhan segera. Untuk merawat bisul pada kulit gunakan daun ini. Letakkan beberapa helai daun Durian Belanda yang segar pada tempat yang sakit. Ini akan dapat mengurangkan kesakitan.

24.Merawat Luka
Bahagian isi buah Durian Belanda boleh digunakan untuk merawat luka pada bahagian yang terluka atau tercedera dalam tempoh tiga hari. Semua ini bukan sahaja dapat mempercepat kadar penyembuhan bahkan juga berupaya menghalang pembiakan bakteria. Selain itu, dengan menggunakan daun ini juga mampu untuk merawat kaki yang bengkak.

25.Merawat Ekzema dan Masalah lain Kulit
Daun buah Durian Belanda yang dilumatkan juga boleh menjadi ramuan untuk mengurangkan ekzema dan penyakit kulit yang lain. Untuk penyakit kusta, boleh diambil jus Durian Belanda ketika berpuasa.

26.Manfaat anti-Penuaan

Seperti yang telah dinyatakan sebelum ini, buah Durian Belanda sememangnya kaya dengan sumber vitamin C dan asid askorbik yang membantu meningkatkan kadar antioksidan. Antioksidan ini memainkan peranan yang penting dalam melawan radikal-radikal bebas yang menjadi punca kepada penuaan kulit.Dengan cara membuang radikal-radikal bebas ini, maka secara tidak langsung akan menungurangkan tanda-tanda penuaan kulit seperti garis-garis halus, jeragat dan pigmentasi.

Durian Belanda : Manfaat kepada Rambut

Seperti yang kita sedia tahu, kesihatan rambut merupakan satu indikasi tentang kesihatan badan kita. Hal ini disebabkan oleh folikel-folikel rambut memerlukan bekalan nutrian yang cukup untuk tumbesarannya. Kekurangan sesetengah vitamin yang penting, mineral dan nutrian akan menyebabkan masalah rambut seperti rambut menjadi nipis, kelimumur, keguguran rambut, rambut menjadi perang dan sebagainya. Secara amnya nilai nutrisi yang terkandung dalam buah ini amat baik untuk rambut yang sihat.

27.Merawat Kutu Kepala
Daun buah Durian Belanda juga berkesan untuk mengelakkan parasit daripada membiak di kepala. Kutu kepala merupakan antara parasit yang mudah membiak maka secara tidak langsung akan menjejaskan kesihatan rambut. Ramuan yang dibuat daripada daun buah Durian Belanda boleh disapu pada kulit kepala untuk membuang kutu kepala.

Sekarang anda tahu manfaat durian belanda yang luar biasa ini. Rasanya manis-manis masam begitu menyegarkan. Buah yang 100% semulajadi tanpa sebarang kesan sampingan. Sebarkan maklumat berharga ini kepada keluarga, saudara, sahabat dan teman yang anda kasihi
loading...